W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się nowe dokumenty, dzięki którym swoje uprawnienia zawodowe potwierdzi ponad 360 tysięcy osób w Polsce, wpisanych do rejestru przez okręgowe rady pielęgniarek i położnych. Od teraz wśród elektronicznych dokumentów w mObywatelu 2.0 znajdziemy także Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki i Prawo Wykonywania Zawodu Położnej - poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji.
Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki lub Położnej w aplikacji to elektroniczny odpowiednik tradycyjnej wersji dokumentu. Dzięki niemu osoby wpisane przez okręgową radę pielęgniarek i położnych do okręgowego rejestru pielęgniarek lub położnych, mogą potwierdzać swoje uprawnienia zawodowe za pomocą telefonu.
Z elektronicznego Prawa Wykonywania Zawodu Pielęgniarki lub Położnej skorzystasz, gdy zalogujesz się do aplikacji mObywatel 2.0, czyli:
-
potwierdzisz tożsamość za pomocą profilu zaufanego, bankowości elektronicznej lub e-dowodu,
-
dodasz pierwszy dokument, mDowód lub Diia.pl,
-
okręgowa rada pielęgniarek i położnych wpisała Cię do okręgowego rejestru pielęgniarek / położnych.
Jak korzystać z elektronicznego Prawa Wykonywania Zawodu Pielęgniarki lub Położnej w aplikacji?
To bardzo proste. Zobacz, jak zrobić to krok po kroku.
-
Pobierz aplikację mObywatel 2.0 z Google Play lub App Store.
-
Zarejestruj się w aplikacji, potwierdzając tożsamość profilem zaufanym, bankowością elektroniczną lub e-dowodem.
-
Dodaj pierwszy obowiązkowy dokument, mDowód lub Diia.pl.
-
Dodaj dokument Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki/Położnej. Znajdziesz je u góry ekranu startowego w sekcji Dokumenty. Naciśnij Dodaj i na liście dokumentów wybierz ten konkretny. Aby go dodać, musisz być osobą wpisaną do okręgowego rejestru pielęgniarek/położnych.
-
Wyświetlą się Twoje dane wraz z datą ostatniej aktualizacji – pokaż je osobie, która chce sprawdzić Twój dokument.
-
Elektroniczne Prawo Wykonywania Zawodu Pielęgniarki/Położnej możesz potwierdzić również za pomocą kodu QR. Wówczas naciśnij Potwierdź swoje dane, następnie zeskanuj kod osoby, która sprawdza Twój dokument.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
Komentarze 0
Sortuj komentarze: